Tasuta transport al. 45€ ostust pakiautomaatidesse!

Tasuta transport al. 45€ ostust pakiautomaatidesse!

Melatoniin

Melatoniin

Filter

Looduslik ajuhormoon melatoniin toimib unerohtudest erinevalt, kuid ka sellel on oma plussid, miinused ja võimalikud mõjud.

Arvukad tõendid näitavad, et melatoniin soodustab und ja on lühiajaliseks kasutamiseks ohutu. Melatoniini saab kasutada hilinenud unefaasi ja ööpäevase unerütmi häirete puhul. Samuti võib see leevendada unetust.

Melatoniini soovitatavad annused jäävad vahemikku 0,5 mg kuni 3 mg. Sellises koguses melatoniini võtmine sobib une soodustamiseks ning lennuväsimuse leevendamiseks. Suuremate annuse kasutamine kipub suurendama päevast unisust.

Melatoniini toidulisandeid on ohutu võtta igal õhtul, kuid ainult lühiajaliselt. Pikaajalise tarbimise ohutuse kohta on vähem teavet ning seetõttu ei ole see soovitatav. Samuti nõuab ettevaatlikkust melatoniini kasutamine lastel, mida tuleks kindlasti teha arsti nõusolekul ning soovituste kohaselt.

Soovitatava melatoniini annuse võtmine võib suurendada melatoniini sisaldust veres kuni 20 korda normaalsest ja põhjustada kõrvaltoimeid.

On juhtumeid, kus melatoniini on ohutult kasutatud kuni 2 aastat. Siiski on väiksel hulgal inimestel täheldatud kõrvaltoimeid nagu:

  • peavalu
  • pearinglus
  • lühiajalise depressiooni tunne
  • päevane unisus
  • kõhukrambid
  • ärrituvus
Lisasid just selle toote ostukorvi: